Uručene diplome polaznicima Male škole
- Detalji
- Objavljeno: Srijeda, 19 Rujan 2018 11:32
U Maloj kući u Petrinji 31.kolovoza, zadnjeg dana provedbe projekta „Želim da se i moj glas čuje“ svečano su uručene diplome najmlađim članovima Udruge osoba s invaliditetom Sisačko-moslavačke županije (UOSI SMŽ), polaznicima Male škole koju je Udruga organizirala u sklopu projekta financiranog sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja, kroz Natječaj projektima udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih za školsku godinu 2017./2018. u vrijednosti 105.000,00 kuna.
Inovativan način, koji je osigurao Udruzi financiranje projekta vež 5 godina za redom, pronašli smo u primjeni asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije na kojoj smo bazirali program Male škole i pomoći u učenju koji je trajao od prosinca 2017. do 31. kolovoza 2018. Mali polaznici naučili su koristiti Big i Little Mack, Super Talker, Quick Talker, Cley tipkovnicu, ABC Maestro, Komunikator i druge programe i tehnologiju koji su im olakšali komunikaciju, donošenje odluka i proces učenja.
U program Male škole koji se odvijao kroz individualni i grupni rad, bilo je uključeno 16 mališana – 5 djevojčica i 11 dječaka. Polaznici su bili iz Siska (9), Petrinje (3), Sunje (3) i Budaševa (1). Kroz program Male škole ostvareno je 285 sati individualnog rada u trajanju od 45 minuta. Održana su 53 susreta grupa Male škole (svaki u trajanju od 90 minuta). Kroz projekt je osigurana i pomoć u učenju za djecu koja su prošle godine krenula u obrazovni sustav, te je održano 339 individualnih termina u trajanju od 45 minuta. Od šesnaestero djece koja su pohađala Malu školu, 9 ih je dobilo odgodu, a troje je upisano u poseban razredni odjel. Voditeljica projekta Aleksandra Milković naglašava kako su dio djece ipak uspjeli integrirati u redovni školski sustav. Dvoje djece upisano je u redovan razredni odjel po prilagođenom programu uz asistenta, jedno dijete u redovni razredni odjel po prilagođenom programu i jedno u redovni razredni odjel uz individualizirani pristup.
U sklopu projekta organizirana je i radna terapija kroz individualni terapeutski rad u kabinetima u Sisku i Petrinji. Održane su i edukativno-suportne radionice za učitelje i pomoćnike u nastavi te odgajatelje i stručne djelatnike u vrtićima na kojima su im predstavljene i približene asistivna tehnologija i potpomognuta komunikacija. Ove radionice koje je vodio prof. dr.sc. Miroslav Vrankić, profesor na Tehničkom fakultetu u Rijeci i voditelj tvrtke E-glas koja djeluje pri Znanstveno – tehnologijskom parku Sveučilišta u Rijeci, pohađalo je 76 učitelja, asistenata i stručnih djelatnika iz osnovnih škola iz Siska, Petrinje, Dvora, Galdova, Budaševa i Sela, 30 djelatnika vrtića, 36 stručnih djelatnika i studenata. Treninzi i radionice o korištenju asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije održani su i za roditelje. Organizirane su i radionice i igraonice za djecu u vrtićima u Sisku, Petrinji i Novskoj.
Značaj ovog projekta bio upravo u približavanju asistivne tehnologije i potpomognute komunikacije struci. Nadamo se kako će ovu inovativnu tehnologiju, koja se pokazala kao dobro došao alat u komunikaciji, pogotovo neverbalne djece, prepoznati i obrazovni sustav. Posebno motivirajući je bio rad na tabletima i edukativnim aplikacijama. Učenje je bilo bolje, brže, učinkovitije, svrsihodnije. Cilj je bio da se primjenom potpomognute komunikacije i asistivne tehnologije ostvari funkcionalna komunikacija, cjelovito sudjelovanje u dobno primjerenim aktivnostima te stjecanje novih znanja i iskustava, cjelovit razvoj ukupnih potencijala djeteta i napredovanje u svakom od njegovih aspekata, socijalizacija te njegova što lakša integracija u redovan sustav obrazovanja, kao i općenito poboljšanje kvalitete života“.
Partneri Udruge osoba s invaliditetom Sisačko-moslavačke županije u projektu „Želim da se i moj glas čuje“ bili su : Osnovna škola Petrinja, OŠ „Braća Ribar“ Sisak i Dječji vrtić Petrinjčica. U grupnom radu Male škole sudjelovalo je i 13 volontera koji su odradili 49 volonterskih sati.